Raya 2013: Insiden salah rumah & tayar pancit

Alkisahnya...On 18th August 2013, Kak Pidah ada mengajak saya beraya ke rumah Abang Jem pada hari Ahad through WhatsApp. Saya nak join sebab dah lama tak jumpa geng2 ALH especially ex-ALH (Kak Kira & Aini). Tetapi, Mr. Abang pula kerja petang, masuk pukul 3ptg on that day. WhatsApp Aini nak carpool dengan dia & she agreed. And then mintak izin Mr. Husband, takut2 dia tak bagi pergi pula. Setelah convince kan Mr. Abang yang saya park kereta di Bukit Jelutong & then akan carpool dengan Aini dari sana, Mr. Abang allow me to go beraya.
Setelah selesai memasak untuk Mr. Abang & he already went to work, saya cepat2 bersiap & terus gerak ke Petronas Bukit Jelutong. Dalam masa beberapa minit Aini pun sampai. Saya & Aini terus gerak ke rumah Abang Jem di Kota Damansara. Sampai sahaja di perkarangan rumah Flat, kitaorang dah nampak Abang Jem melambai2 dari rumahnya. Rumahnya di fourth floor (if i'm not mistaken). Kami berdua sama2 sampai dengan Ain & the geng (keluarganya).
After menaiki tangga hingga floor ke berapa ntah, ada satu rumah ni pintunya terbuka luas. Ingatkan itula rumah Abang Jem. Dengan confidentnya kitaorang stop di hadapan rumah tersebut. Sebelum tanggalkan kasut, tiba2 Abang Jem turun dari floor atas & panggil kitaorang. Dia bagitau tu bukan rumahnya. Rumahnya di floor atas. Malunya..Nasib baik belum masuk rumah stranger tu lagi..Kitaorang just gelak terbahak-bahak. It's such a hilarious incident.
Sampai rumah Abang Jem, terus pergi makan. Menunya adalah Soto & Rendang. Semuanya saya merasa. Rendang memang superb. And then, sampaila kaum-kerabat Kak Pidah & Kak Kira.

Di rumah Abang Jem

Dalam pukul 6, semuanya gerak ke rumah Kak Pidah pulak di Shah Alam termasukla Abang Jem sekeluarga. Sampai je ke kereta Aini, tengok tayar pancit pula. Aini cakap baru jea pancit, sebab sebelum drive belum pancit. Dia ada check. So, terpaksala mintak tolong Abang Jem, The Car Sifu. Lepas dia check, dia suruh Aini drive kereta dia ke rumah Kak Pidah. Bawak bini & anaknya sekali dengan kitaorang. Abang jem drive kereta Aini.
Sampai2 di rumah Kak Pidah, kitaorang dihidangkan dengan Lontong Jawa & Nasi lauk sardin. Lontong sangat sedap, then nasi lauk sardin sangat laku. Budak2 memang suka sardin, sampai habisla sardin yang Kak Pidah masak.
Berbalik pada kereta Aini, abang Jem bagitau ada something wrong dengan nat di tayar. Macam dah patah, I guess. Kena tukar dengan tayar spare. Abang Jem suruh Aini kena hantar ke workshop esok.
Sebelum balik, Kak Pidah siap tapaukan lontong untuk setiap family. Bagusla Kak Pidah. Bolehla buat untuk bersahur esok.

 Di rumah Kak Pidah

Time drive balik ke Bukit Jelutong, Aini terpaksa drive slow sebab tayar spare tak boleh drive melebihi certain speed.
Sampai sahaja Petronas Bukit Jelutong, Aini drop saya & saya drive balik ke Puncak Alam.
Itulah alkisah salah rumah & tayar pancit..huhu..

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. sebaik taksempat masuk rumah yang salah tu. walaupun banyak rintangan, akhirnya selamat semua kan ;)

    ReplyDelete