Attending Lab Asia 2013 with my Labmate

Last Wednesday, my lab mate & I attended LabAsia Exhibition at PWTC. Exhibiton yang skima punya bukannye yang glamour. Gerak dari ofis dalam pukul 8lebih & Abang Jem yang tolong hantarkan. Thank to Abang Jem & to Kak Pidah also for arranging driver for us. Walaupun ada isu di sebaliknya..merepek sangat. Ahhh..abaikan ajeala. So, sampai di PWTC dalam pukul 9lebih. 
Sampai saja di exhibiton, rupanye registration belum buka lagi. Awal sangat ke kami sampai. Sementara tunggu, kami just bergambar di situ to kill the time.









After register, saya & Lina visit booth yang berkaitan dengan application lab kami. Kami pergi visit ITS booth untuk survey Lab Furnace & kami terus di approach oleh  Principal dari Germany (if not mistaken). Senang cakap mat salleh la yang tolong explain pasal furnace kepada kami. Semasa sesi Q&A dengan dia, tergeliat-tergeliat jugakla lidah saya nak speaking dengan dia. Tak apela, at least she understand what i'm trying to say.




Selesai memenatkan otak, kami pergi makan di restoren yang berdekatan dengan exhibition. Memang mahalla harga makanan di situ. Dah nama pun dalam PWTC. Nasi Campur yang dah fix lauknya berharga RM12. Nasi tu ada lauk ayam, kari daging & lemon fish.

Inila meal yang berharga RM12 tu

After lunch, kami pergi solat. Di surau saya terjumpa coursemate saya iaitu Liyana & Madihah. Dua2 baru dapat kerja di JKM. Untungnya dapat kerja di situ. Time saya dapat interview untuk post yang sama, tak terpilih pun. Tak apala. Agaknya rezeki anak. Dua2 coursemate saya tu memang baru dapat anak tahun ni. 
Sebelum balik, kami pergi round exhibtion for third time. Berbuku2 catalog la bawak balik ofis.  Nasib baik ada driver fetch kami. Thanks again to Abang Jem & Kak Pidah.

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment