My First Presentation to ALH Staffs..



Pheww.. Really cut the nerves. 
Sebelum ni pernah sekali jea present di depan ramai audience. Tu pun just melibatkan managers & BD staff sahaja. Then, just present monthly individual progress among R&D staff only. Kali ini, saya disuruh present di hadapan semua staff ALH.
Dua hari sebelum presentation, saya disuruh oleh Mr. Pua untuk melakukan presentation. Dia inform yang company akan ada satu practice di mana semua department harus share aktiviti yang mereka lakukan. Satu bulan hanya satu department yang akan present. Presentation akan dilakukan pada hari yang sama dengan monthly lunch.  Since Mr. Pua yang suggest idea ni, R&D la yang kena start dulu & dia suruh saya present about ICP-OES.
Walaupun, last minute inform, saya tak kisah sangat sebab just present pasal ICP-OES sahaja. Tajuk yang memang saya expert. Lagipun saya rasa, tak ada orang kot yang akan join. Kalau ada pun maybe ciput jea yang join. So, tak adela rasa gabra sangat.
Bila tiba hari kejadian, tengok-tengok semua staff join. Rasa banyak pulak mata yang memandang. Start jea presentation, terus terkeluar suara ketar-ketar. Nervous wooo...Bila dah dapat rhythm, barula hilang rasa nervous. Sesi Q&A pun berjalan dengan lancar.


Selesai sahaja presentation, semua terus gather di cafeteria & lunch. After lunch, celebrate besday yang lahir pada bulan September & Oktober iaitu Yap Lee, Akma & Zai.









Selesai makan, sambung buat kerja balik. rasa zzzzzz sebab perut kenyang sangat.

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment