The Genuine Dadih



Inilah dadih yang original. Tak sama dengan dadih instant yang boleh dibeli di mana-mana pasarraya. Di bekasnya, dadih siap ditulis dalam rumi & jawi. Saya tak pernah jumpa lagi dadih ni di KL. Dadih ni dibeli di Pasar Malam Machang time balik Raya Haji haritu. Tu pun Poksu yang beli. Saya & Mr. abang tumpang sekaki yang Poksu punya sebab time kami nak beli, dah habis pulak. Rasanya memang lainla. Teksturnya hanya kental sedikit (compare dengan instant, lebih kental) & terus cair di dalam mulut apabila dimakan.
Susu yang sebelah dadih tu, abang cakap pernah minum time zaman sekolah dulu. Bila dapat beli susu tu, siap minum slowly supaya lambat habis. Rasa sayang kalau habis cepat. Saya punya opinion pula, saya memang tak suka susu. Bagila susu jenis apa pun, saya memang tak akan minum.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment