Why I take a break from blogging for almost one year..

Assalammualaikum.

Lama betul saya bercuti dari berblogging. Last kali entry saya mengenai surprise birthday dinner untuk Papa Kimchi. Eh papa...yea dah dapat title papa dah kimchi ni.hehe.. Saya pulak dapat title mama. Yea, Alhamdulillah. Kami berdua dikurniakan anugerah yang tak ternilai daripada Allah S.W.T. Akan ada entry mengenai anugerah kami berdua.

Mesti ada orang ingat saya ni jenis hangat-hangat tahi ayam jea dalam berblogging. Mula-mula jea semangat. Kunun-kunun nak tiru blogger terkenal macam Fatin Liyana. Tapi at the end menyepi & cik bah pun buatla spider web kat blog saya. Bukannya apa. Macam-macam perkara yang saya & Papa Kimchi harus settle dalam tempoh saya stop blogging. Perkara-perkara ini berkaitan dengan impian kami dan ada dateline masing-masing. Sebab itu saya take a break sekejap from blogging supaya dapat focus terhadap target saya & Papa Kimchi.

Setelah saya & juga Papa Kimchi bertungkus-lumus, akhirnya kami dapat menarik nafas lega. Semua usaha kami membuahkan hasil. Antaranya;

Dapat zuriat yang sihat walafiat. Our little pumpkin..Namanya Aqil Zafran. Akan dicerita dalam blog mengenai pengalaman bersalin, berpantang & Aqil Zafran.


Dapat settle urusan pembelian rumah dengan jayanya walaupun banyak liku harus kami tempuhi Akan dicerita jugak apa dia liku-liku ni dalam blog.



 Dapat renovate rumah once dapat kunci rumah..


And last but not least, I got promoted dan position title pun dah bertukar. Walaupun tengah pregnant & sibuk hal rumah, performance kerja still dapat maintain. Tak apela kerja di company yang tak well-known pun, asalkan  dapat gaji tiap-tiap bulan..huhu..


 Setelah berusaha, kita just berdoa & tawakkal. Akan ada rezeki darpada Allah S.W.T. InsyaAllah...
Saya berusaha untuk rajin berblogging (ayat tak boleh blah) walaupun ada baby. Sebab rasa sayang kalau blog dibiarkan tak aktif.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment