ALH Potluck Christmas Celebration


Setiap tahun, ALH tak pernah miss organize Christmas Party sebabnya family yang run business ALH adalah beragama Christian. Semua staff menyambut bersama-sama. Bagi staff yang beragama Islam just tumpang makan & main game sahaja. Tak ada niat lebih daripada itu. Mengikut Ustaz Azhar Idrus juga,  yang beragama islam boleh menghadiri jamuan makan Christmas if dijemput. Asalkan jangan ucap atau buat apa-apa yang berkait dengan agama yang bukan Islam. Sekadar hadir menjamah jamuan yang halal sahaja.


Antara kesemua parti (empat)  yang saya pernah join, tahun ini adalah paling best. Sebabnya makanan lagi banyak & variety. Staff juga boleh bawa ahli keluarga masing-masing. Nak dekat 100 lebih orang yang join this party. Still order catering tapi ditambahkan lagi dengan potluck. Setiap staff mesti masak & bawak at least satu jenis makanan. Harga bahan boleh claim.  That’s the reason, party kali ini mewah dengan makanan. Saya bawa bihun goreng yang dimasak semestinya oleh mak.hehe.


Candy Corner
 
Dengan Mr. Pua & anaknya

 Slyvester (satu department R&D dengan saya) & his family
Bergambar dulu sebelum branch

This event dimulakan dengan branch. Makan sampai buntat. Tak termakan semuanya. Terkilan tak sempat nak makan Nasi Kukus yang Asrol order.huhu..

 
Penuh dua row meja dengan makanannya.

Kak Pidah bawak mushroom soup yang sangat sedap & garlic bread. Gigih giler mak buyong berjaga malam tu, nak masak mushroom soup.

 
Zai dengan anaknya. 

 
with other ALH staffs

Yang Triffle ada cocktail tu, Qema yang buat. Tu pun sedap jugak. Siap tapau lagi, nak bawak balik rumah.

Then, game session, design baju guna surat khabar. Ada 5 team kesemuanya. Team saya yang diketuai oleh Ms. Ang. Kitaorang design wedding gown & tuxedo. Ms. Ang punya idea nak buat wedding gown seksi. Tu yang boleh menang first prize. Hehe. 

My Game Team

Ms. Ang dengan anak-anaknya. Masa ni dah keluar ke belum idea nak design sexy wedding gown


Saya  & Hawa duk design tuxedo. Of course dibantu oleh workers jugak.

Inilah hasilnya design dari kesemua team.

 Dalam gambar tak nampak sangat keseksian wedding gown tu. Kalau tengok yang betul-betul, ada bust besar & terbelah tepi.  Ms. Ang pulak explain design tu dengan 'sporting' nya..Semua orang duk tergelak-gelak jea.

 Hasilnya..menang First Prize...heee

Celebrate November & December Babies

After game, macam parti sebelum ini ada persembahan tarian dari Man, Nepalese worker. Dia jea yang pandai & berani nak menari depan staff.
Setiap tahun, Man jea yang willing nak menari.

Sebelum event ini berakhir, ada exchange gift session. Saya dapat shawl. Kak Pidah yang bagi. Cantik shawlnya. Pandai Kak Pidah pilih. Thanks, Kak Pidah..:)
Exchange Gift Session. Just ambik jea hadiah yang ada tulis nama masing-masing. Along (Anak Kak Pidah) khusyuk mendengar apa tu.siap tangan letak kat belakang..hehe





 
Hadiah hamper tahun ni paling best. Dapat coklat yang quite pricey.

Bagi saya shawl, memang confirm pakaila. Colour cantik pulak tu..Thanks again, Kak Pidah. 


Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment