Bakar Lemak Badan Sempena Hari Sukan Negara

Sehari selepas National Sports Day, ALH organize Badminton Tournament di Subang Point Sport Complex. Wajib ada aktiviti sukan setiap tahun di ALH. Last year pun organized badminton jugak. Just saya jea tak join main sebab masa tu saya tunggu masa jea nak meletup. Bukan meletup nak mengamuk ke apa. Nak bersalinkan Zafran. Tinggal seminggu jea nak due date.

Tahun ni, of coursela saya join. Saya pair dengan Lina. Masa nila nak menunjukkan bakat yangt terpendam & tersemat dalam diri. Uweeek.. Cakap macam hebat jea. Last-last kalah straight dua games. Hahaha. Saya ni bukan sports person sangat. Setakat nak main untuk bakar 20-30 kalori, bolehla.hehe. 

Saya boleh jea main badminton. Setiap kali servis, shuttle cock tak adala tersangkut dekat net. Kira okla kan. heh heh. Main badminton double ni, saya ni memang confuse sedikit. Maybe tak biasa main double kot. Satu lagi, saya takut time nak pukul shuttle cock yang menghala ke tengah court, raket terkena partner saya. Saya ni dahla ganas. Kalau terpukul Lina nanti, mau lebam-lebam badan dia nanti. Tu yang kadang-kadang saya biar jea shuttle cock tu, dengan harapan partner saya yang akan pukul. Tapi rupa-rupanya Lina pun pikir benda yang sama. Dia ingat saya akan pukul. Last-last shuttle cock jatuh dan memberi mata kepada pihak lawan. huwa huwa huwa. Saya memang tak tahula cara nak main double. Kalau single, pandaila nak main.

 Team ICP Agogo. Taksub bebenor kitaorang dengan ICP. Nama team badminton pun letak ICP jugak.

 Tengah dengar briefing

 Mens Double

Worker pun join sekali

Tengah servis tu



Penonton yang setia

Geng MFG

Ada staff cakap muka kitaorang berdua nak seiras. 

ALH Badminton mens double didominasi oleh team shipping, iaitu abang Jem & Ahmad. Yang women pulak dimenangi oleh Ms. Ang, juara bertahan & Chin. Lepas ni kenala perbanyakkan training main badminton double supaya tak blur bila nak kena main double nanti.hehe

Share this:

,

CONVERSATION

4 comments: