Zafran's Nana Busy Book Volume 1

Waaa...Zafran dah ada Nana Busy Book sendiri. Mula-mula Dak Zafran dapat Busy Book, terus dia explore curiously busy book ni. Agaknya sebab design Busy Book yang mengunakan pelbagai warna yang striking & ceria, terus menarik minat Dak Zafran untuk bermain dengan Nana Busy Book. Tapi bermain dengan cara diala..Belum lagi bermain dengan cara yang betul. Tapi designer Busy Book a.k.a Zafran's Neknuk ni memang  menasihatkan agar membiarkan kids explore dengan cara dia terlebih dahulu, semasa mula-mula introduce busy book ni kepada mereka. Biar mereka berfikir sendiri. After certain of time, baru kita ajar cara bermain busy book yang betul.

Apa fungsi Nana Busy Book sebenarnya, yang sekarang menjadi parents' 'must have item'  untuk anak-anak mereka? Fungsinya adalah merangsang Fine Motor Skill(FMS) kanak-kanak. FMS ini melibatkan pergerakan kecil-kecil bagi bayi.  FMS ini memang boleh secara naturally. Tapi dengan aktiviti dalam busybook,ibubapa dapat mempercepatkan perkembangan FMS anak-anak mereka.

But please take note, untuk kanak-kanak yang umurnya bawah 3 tahun, make sure mereka bermain busy book under parents supervion. Busy Book Volume 1 banyak small items & things. Dikhuatiri masuk ke dalam mulut.
  

 Time ni mula-mula introduce Nana Busy Book kepada Dak Zafran. Tersenyum sememeh(bak kat uncle yid) bila bermain dengan butterfly puppet finger

Tengah explore aktiviti membasuh & menyidai kain. Belajarla yea dulu. Dah pandai nanti boleh tolong mama buat yang betul-betul punya pulak. ahaks. Just kidding..

Siap bercangkung tu..

Ada harapan ni tolong mama buat kerja rumah. Asyik belek kat aktiviti ni jea.

Ni adalah kesemua aktiviti yang ada dalam Nana Busy Book Volume 1

Harga Nana Busy Book just RM45 sahaja. Ini busy book paling murah harganya compare dengan yang saya pernah survey sebelum ni. Saya tempah daripada my auntie sendiri, Induk. Kalau nak tahu info selanjutnya mengenai Nana Busy Book, boleh refer di blog Induk sendiri iaitu di http://satupermata.blogspot.my  Induk la yang design & jual busy book ni. 

Sekarang tengah tunggu delivery Nana Busy Book Volume 2 pulak. Tak sabar nak tengok Zafran dengan Nana Busy Book latest version ni.

Share this:

,

CONVERSATION

3 comments:

  1. CNTIKKNYAA buku.. kreatif btull.. anyway jmpts singgah blog.. http://wanieseuk.blogspot.my/2016/01/songket-preview.html

    ReplyDelete