Kimchi's Semestian Meet Up Dinner At Swissomelt, Sitiawan

On the way ke Swiss Garden, singgah dinner dengan member semesti Kimchi,di Manjung. Member Kimchi, Kewek tinggal di area situ. Alang-alang dah sampai situ, Kimchi nak meet up dengan Kewek dahulu sebelum meneruskan perjalanan ke Swiss Garden.

Dinner di Swissomelt, tempat of course yang recommended by Kewek. For dinner, saya order set menu yang ada dua meal. Set ni ada 1 chicken chop, 1 Chicken Cordon bleu, 2 soft drinks & 1 soup. Chicken Cordon bleu ni adalah chicken breast yang disumbat dengan cheese. For soup pulak, boleh pilih samaada mushroom soup atau creamy soup. Saya pilih creamy soup. Creamy soup still mushroom soup jugak. Just tambah ayam sahaja.

Saya makan Chicken Cordon bleu with mushroom sauce. Rasa untuk ayamnye sangat lembut & saucenya sangat sedap. Tak mengecewakan. Soup pulak kalau dah sejuk still boleh makan tanpa rasa muak. Compare to soup di Pizza Hut, saya dah tak boleh makan dah kalau dah sejuk. 



Mini Semestian Reunion, katanya

Ready nak makan

Chicken Chop

Lamb Chop(kalau tak silap yang Kewek order ni)


Left: Chicken Cordon bleu   Right: Creamy soup

Yang bestnya di Swissomelt of course makanannya Halal Toyibban & pemiliknya orang islam. Orang Islam pun dah mampu menyediakan western food yang sedap. Rasa & penyediaan western food sama level dengan international casual dining restaurant seperti TGI Friday , Chilies & etc. Actually, dah banyak hipster cafe di Malaysia yang provide halal western meal seperti Polperro, Big Brother & yang terbaru Swissomelt niela. Dah tak perlu dah ke restaurant yang diragui status halalnya kalau nak makan western food.

Dak Zafran sibuk dengan ipadnya sampai taknak pandang kamera.


Dah pandang kamera tapi still pegang ipad tu. Takut sangat kena ambil daripada dia
  
Satu lagi, di Swissomelt pun boleh buat candle light dinner or suprise dinner untuk pasangan yang ingin diraikan. Swissomelt akan arrange kesemuanya. Just beritahu details sahaja.

Part tak bestnya. Swissomelt ni ada di Sitiawan sahaja. Belum ada branch di tempat lain lagi. Nak merasa nak makan di Swissomelt, kena tunggu balik Perak ajeala.

Anyway to Kewek, thanks for this dinner treat at this lovely restaurant.

Share this:

, ,

CONVERSATION

3 comments:

  1. wee..sdapnya makanan tu..:)

    ReplyDelete
  2. Nampak sedap makanan western kat situ..

    ReplyDelete
  3. Thanks for the blog loaded with so many information. Stopping by your blog helped me to get what I was looking for. butcher meat online

    ReplyDelete