Program Mudah Kurus Bersama Dr. Malinda

Adakah anda termasuk dalam golongan yang rasa cepat letih & semput apabila membuat kerja walaupun tidak berat, ukur lilit pinggang melebihi normal( perempuan >80cm, lelaki >102cm) & mempunyai BMI sangat melebihi daripada normal?

BMI normal adalah 23. Untuk mengetahui BMI sekarang anda, cara pengiraannya adalah 

BMI = (berat)kg x (berat)kg/(tinggi)cm.

Jika jawapannya YA,  anda merupakan seorang yang obes & sudah pun mengidap penyakit 3 serangkai(jantung, diabetes  & darah tinggi) atau salah satu atau salah dua. Jika belum mempunyai penyakit ini pun, anda bakal mengidap penyakit-penyakit ini.

Jangan gusar hati apabila membaca kenyataan yang saya sebutkan tadi. Dr Malinda ada penyelesaiannya untuk masalah obesiti. Dr . Malinda telah mengadakan satu program yang dinamakan Program Mudah Kurus, . Dengan penyertaan dalam program ini, Dr. Malinda & Team LDL akan membantu menurunkan berat badan & seterusnya menukar bentuk badan anda dalam masa 23 HARI. Ini bermakna tak perlu tunggu sebulan untuk menjadikan anda lebih sihat, langsing & bergaya. Jika sudah menjadi lebih sihat, peluang untuk diserang penyakit 3 serangkai menjadi lebih rendah. Jangan risau, program ini tidak memerlukan anda melakukan senaman berat, mengambil produk kurus atau melakukan apa-apa pembedahan.

Bagaimanakah program ini membantu untuk menyelesaikan permasalahan obesiti? 

Buat pengetahuan semua, program Mudah Kurus juga dipanggil rawatan hCG (human Chorionic Gonadothrophin)hCG merupakan hormon yang berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga. Jadi dalam program ini,bagi memastikan badan anda dalam keadaan  'kebuluran', anda kena mengambil diet yang sihat, iaitu tanpa gula, karbohidrat yang sihat, tanpa makanan segera atau terproses, rendah lemak dan tiada minuman berkarbonat. Apabila sudah berada dalam keadaan 'kebuluran', hCG akan memberi signal kepada hypothalamus untuk mengerakkan lemak-lemak degil yang tersimpan lama di dalam badan – lemak yang berkumpul di perut, punggung, peha dan lengan. Lemak jenis ini sangat susah untuk dibuang kerana badan akan menyimpannya sebagai ‘survival stratergy’. Apabila kita berdiet biasa atau bukan cara yang betul, bukan lemak-lemak ini yang hilang.  Apa yang pertama akan hilang dari badan adalah air, otot dan ‘subcutanoeus fats’ iaitu lemak yg memberi bentuk muka dan payudara. Itu sebab kebanyakkan diet yang bukan dengan cara yang betul,  boleh menyebabkan kulit menjadi kendur.

Melalui  rawatan hCG  dengan pengurangan kalori (calories restriction) dilakukan, anda  rasa lebih sihat dan tiada lagi masalah ‘food craving’ atau ‘food addiction’ ! Anda tidak lagi terpenjara dalam nafsu dan tabiat buruk pemakanan sendiri. Dan ini akan menyebabkan anda lebih mudah untuk membuat pembaharuan seterusnya dalam cara hidup untuk jangkamasa panjang selepas ini.

Lihat sahaja di bawah, testimoni-testimoni positif daripada mereka yang menyertai program ini.


 Program Mudah Kurus Client 1: Puan Farah
Program Mudah Kurus Bersama Dr. Malinda


 Program Mudah Kurus Client 2: Puan Salwa
Program Mudah Kurus Bersama Dr. Malinda

Program Mudah Kurus Client 3: Puan Ruslina
Program Mudah Kurus Bersama Dr. Malinda


Untuk tengok lebih lagi TESTIMONI yang telah berjaya, boleh lihat di link:

http://www.drmalinda. com/2016/05/pernah-di-hina-kerana-obes.html?m=1
http://www.drmalinda.com/2013/11/tukar-bentuk-badan-dalam-masa-23-hari.html
http://mellmerah-letsgetcookin.blogspot.com/2014/03/hcg-diet-program-progress.htm

Kena ingat kejayaan program ini sangat bergantung kepada disiplin, keyakinan, konsistensi & kekuatan impian anda sendiri untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik! 
Matlamat bukan sekadar untuk kurus sahaja tetapi lebih sihat untuk jangkamasa panjang & lebih penting tidak mengidap penyakit 3 berangkai. Kuatkan semangat untuk melawan nafsu & keinginan. Ini adalah proses untuk ‘RESET’ Hipothalamus.

Jika ingin  mengetahui maklumat lanjut tentang Program Mudah Kurus, boleh hubungi di: 

WhatApps: 017 508 4430 
Email : drmalinda@gmail.com
FB: Dr Malinda Health & Beauty Academy


Selamat Ucapkan Selamat Tinggal kepada kehidupan lama yang tidak sihat!

Share this:

CONVERSATION

7 comments:

  1. BESTNYA DAPT KURUSKN..HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. Teringin sangat nak kurus tapi masalahnya terlalu banyak halangan dan dugaan.. huhu

    ReplyDelete
  3. sy sampai sekarang tak kurus2 lagi hahahah. jeles ah tengok org yg berjaya kurus niiii

    ReplyDelete
  4. teknik mengawal pemakanan dengan mengambil kira jumlah pengambilan kalori antara teknik yang berkesan dalam menurunkan (dan juga menaikkan) berat badan.. nice share..

    ReplyDelete
  5. ukur lilit pinggang okay lagi tapi BMi dah obese tahap 1 dah.. hmm..

    ReplyDelete
  6. Bila lah nak kurus agak nyer...

    ReplyDelete