Kembalikan Tenaga Yang Hilang Dengan Apple Cider Vinegar

Bulan puasa pada tahun ini agak mencabar sebab jatuh pada musim panas.  Tambah-tambah lagi kalau kerja banyak nak kena berjalan. Memang cepat pancit (letih) walaupun puasa belum sampai setengah hari. Even dah berbuka pun, rasa letih & lesu pun masih tak hilang lagi. Berbuka just dapat hilangkan lapar & dahaga sahaja. Nak dapatkan balik tenaga supaya tubuh badan kembali cergas, ambil masa yang agak lama. Yealah, makanan dalam perut nak kena proses dahulu. Lepas tu baru jadi tenaga. Sementara tunggu saya dapat kembali tenaga dari apa yang saya makan ketika berbuka, saya terlelap dahulu. Ahaks

Kembalikan Tenaga Yang Hilang Dengan Apple Cider Vinegar
Buka puasa dengan Apple Cider Vinegar bagi mengembalikan tenaga yang hilang ketika berpuasa dan juga bekerja 

Nasib baiklah Surya ada mengeluarkan Apple Cider Vinegar (ACV)  yang membantu mendapatkan semula tenaga yang hilang ketika berpuasa. Ini kerana ACV mengandungi madu yang kaya dengan pemanis semula jadi. Pemanis semulajadi ini berasal daripada fruktosa dan glukosa dan juga gula kompleks yang lain inilah yang akan menghasilkan tenaga untuk tubuh badan. Hanya ditambah ke dalam minuman(samada air kosong atau jus) semasa berbuka, saya kembali bertenaga & bersedia untuk melakukan kerja-kerja rumah seterusnya. Sebagai seorang ibu yang bekerja, saya nak kekalkan momentum yang sama dari pejabat hinggalah balik rumah. Maknanya di pejabat bertenaga, di rumah pun sama. Di rumah banyak kot kerja yang menanti untuk disiapkan. Of couse saya ada pertolongan. Tapi lagi bagus saya sentiasa bertenaga supaya lebih banyak kerja dapat diselesaikan & pada malamnya pun masih lagi bertenaga untuk meluangkan masa berkualiti bersama keluarga.

Bagi mereka yang menghidap diabetes atau paras gula melebihi normal, ACV merupakan minuman terbaik untuk merendahkan glukosa darah dan tahap insulin. Ini kerana, penggunaan cuka ke dalam ACV mampu mengawal paras gula dalam badan.  Selain mengawal paras gula, ACV  juga bagus untuk penghadaman. Memang sangat sesuailah minum ketika berbuka kerana pada bulan puasa kurang minum air. Jadi dapat elak dari terkena sembelit dengan pengambilan ACV.

Kembalikan Tenaga Yang Hilang Dengan Apple Cider Vinegar
 Dengan hanya tambah 2 sudu ACV ke dalam segelas jus epal, saya boleh menikmati jus epal & juga kuih tepung pelita tanpa perlu risau paras gula naik. 


Kembalikan Tenaga Yang Hilang Dengan Apple Cider Vinegar
ACV juga membantu merendahkan paras gula dalam darah.

Cuka epal yang terkandung dalam Apple Cider Vinegar(ACV) diperbuat daripada buah epal segar. Seperti sedia maklum, buah epal segar mengandungi  pelbagai khasiat vitamin, pectin, potassium, sodium, magnesium, kalsium, fosforus, dan zat besi. Ianya juga mempunyai sumber anti-oksida seperti carotenoids dan beta-carotene yang mempunyai keupayaan untuk meneutralkan radikal bebas yang berbahaya yang boleh melemahkan sistem imunisasi. ACV memang bagus untuk anti-penuaan dan juga mengekalkan keremajaan. Dengan bahan utamanya iaitu asid asetik, cuka juga mampu membunuh bakteria dan digunakan sebagai bahan pengawet semula jadi.

Bahan-bahan yang digunakan adalah daripada pembekal yang dipercayai, dengan epal yang didatangkan dari Amerika Syarikat serta madu mentah dari ladang tempatan. Dengan penghasilan sendiri cuka epal daripada jenama Surya mahu menyediakan produk yang sihat, selamat, murah dan berkesan untuk semua rakyat Malaysia.

Kembalikan Tenaga Yang Hilang Dengan Apple Cider Vinegar


Kuantiti ACV yang perlu dicampurkan hanya 30ml atau 2x sudu besar Apple Cider Vinegar dengan 180ml air/jus dan minum selepas makan. Cuka epal Surya dengan madu asli bersaiz 450ml boleh didapati di laman e-commerce Lazada & Shopee.

Nak tahu lebih keterangan lanjut mengenai Acid Cider Vinegar (seperti maklumat Surya, cara pembelian & lain-lain), boleh layari:

Facebook : www.facebook.com/Surya.Malaysia
Instagram : www.instagram.com/surya.malaysia
E-Commerce link : Lazada - http://bit.ly/2rTseiZ
Shopee - http://bit.ly/2rGY7eR√│

Share this:

CONVERSATION

9 comments:

  1. ACV ada madu kan... more better guna sudu plastik untuk elakkan hilang khasiat madu tu

    ReplyDelete
  2. thanks for the info Lisa & Farid. Kalau sudu tahan karat (stainless steel) ketika pengambilan dan pemprosesan bagi jangka masa yang singkat adalah tidak menjadi masalah kerana ianya diperbuat dari bahan tahan karat dan jangka masa tindak balas adalah sangat singkat. Tetapi tak boleh untuk tujuan penyimpanan dalam jangka masa yang lama. Satu lagi sudu besi pun tak boleh.. Boleh rujuk di link http://www.kelablebahkelulut.com/2015/01/sudu-besi-boleh-merosakkan-khasiat-madu.html

    ReplyDelete
  3. nice..boleh try amalkan pasni

    ReplyDelete
  4. tak tahu pulak ACV mampu bagi tenaga. Beli je ACV tapi buat hiasan dekat dapur T.T

    ReplyDelete