Majlis Perkahwinan Wani & Ashraf Di Tepi Pantai Sura, Dungun


Curlass wedding sepupu saya sorang ni iaitu Wani. Lokasi majlis hari bersejarahnya diraikan bersama-sama tetamu di tepi Pantai Sura, Dungun tue. Kalau dah nama tepi pantai dapatlah menikmati angin pantai yang segar & nyaman, melihat pohon-pohon ru & ombak yang tak berhenti-henti memukul pantai. Dah macam bertemakan beach wedding pun ada.

Lokasi wedding yang berdekatan dengan pantai

Actually sepupu tak adalah memilih konsep beach wedding pun. Kebetulan nampak macam beach wedding sebab homestay yang dia pilih untuk mengadakan majlis perkahwinanya betul-betul di tepi pantai.  Nama pun di daerah Dungun yang sememangnya berdekatan dengan laut. Tu yang boleh nampak permandangan pantai dari tempat majlis perkahwinan Wanie. Tapi kalau buat di rumah parents nya tak akan nampaklah pantai nya sebab rumah parents nya ke dalam sedikit. Permandangan pantai terhalang oleh rumah-rumah lain. 

Bawak Dak Zafran berjalan tepi pantai terus lupakan gadget. Dia kalau pergi tempat-tempat cantik memang mood terus jadi baik.Tak tau ikut perangai sape..haha

Baju pun dah sememeh dah sebab ditiup angin yang kuat

Sampai-sampai sahaja tempat majlis, terus makan dahulu & berborak dengan saudara-mara. Dah makan, tengok pengantin still busy sebab rombongan belah pengantin lelaki ada lagi. Diorang nak bergambar dulu & etc. Saya & Gediks family apalagi pergilah ke pantai nak menikmati udara yangs segar & melihat ombak memukul pantai. Di seberang jalan, ada banyak deretan pokok ru. Memang cantik buat photoshoot di situ. Dengan ada pasir pantainya lagi. Pengantin pun pilih situ sahaja untuk buat photoshoot. Tak perlu pergi cari tempat lain. 

Boleh pulak posing pegang donut. Time ni tengah suapkan donut kat Zafran

Cuaca pada hari itu pun tersangatlah baik & cantik sangat. Langsung tak turun hujan pun sepanjang saya berada di tempat majlis iaitu dari pukul  12pm hingga pukul 5pm. Padahal time ni musim tengkujuh kot di pantai timur. Memang rezeki pengantin sangat. Lagi rezeki bila dapat tahu esoknya (sehari selepas hari majlis) hujan tak berhenti turun sampai air naik di lokasi majlis perkahwinan Wani. Semalamnya hujan tak turun pun. Memang Allah SWT sangat merahmati perkahwinan korang berdua.

Tunjuk sunset kat Dak Zafran

Selesai melepas-lepak di tepi pantai, pergi ke tempat majlis balik. Nak bergambar dengan pengantin. Tapi dapat bergambar dengan Wanie sahaja. Hubby nya tengah solat.  Tak apalah, dapat bergambar dengan Wanie pun dah cukup. Dalam pukul 5pm gerak dari tempat majlis untuk menuju ke Cherating pula.

Akhirnya dapat bergambar dengan pengantin. Tapi hubby pengantin tak ada sebab tengah solat.


To Wanie & Hubby, Ashraf, Selamat Pengantin Baru diucapkan kepada korang berdua. Semoga bahagia hingga ke Jannah.

Zafran tak berminat dengan pelamin, terus mintak gadget. Apabenda peel Dak sorang ni..Haha.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

9 comments:

  1. Cantik pemandangan laut tu.. Buat pengantin, tahniah.. Semoga berbahagia..

    ReplyDelete
  2. sepupu IQ buat wedding dekat pantai sura gak, tapi sura hujung. hehe...kg IQ sura tengah, rindu la hai pantai ni.

    ReplyDelete
  3. Memang cantik pemandangan tu...kalau la SA kat situ..mmg sampai ke petang layan amik gambar tepi laut..

    ReplyDelete
  4. lawanyaa boleh buat photoshoot terus!

    ReplyDelete
  5. halahhh, bestnya kawin . hjahahahaha

    ReplyDelete
  6. ingatkan buat gardening wedding hahaha ... apepn best la gini . senang photog nk cari port tuk wat photoshoot . apepun tahniah !

    ReplyDelete
  7. Suka tengok gambar ni.. cantik !

    ReplyDelete
  8. seronoknya kawin dekat pantai ni ... dapat tengok laut, dapat rasa bayu laut ....

    ReplyDelete