Dutch Lady Breakfast Challenge | Start Your Work With Good & Healthy Breakfast

Zaman sekarang ni, setiap orang pasti sibuk dengan tugas seharian. Bangun-bangun pagi dah tahu apa nak kena buat.

Sesibuk-sibuk mana pun kita, jangan sesekali mulakan hari kita tanpa sarapan yang baik dan berkhasiat. Biarpun hanya sempat mengambil sarapan yang ringkas tetapi masih boleh mengambil sarapan yang mampu memberi tenaga secukupnya dan nutrien yang penting untuk diri dan minda.



Macam saya, jika pada hari bekerja saya sangat jarang dapat bersarapan di rumah dan juga tidak sempat membeli sarapan di kedai. Tetapi saya masih dapat mengambil sarapan yang baik kerana Susu Dutch Lady.

Hanya kombinasikan Susu Dutch Lady dengan apa-apa sarapan yang ringkas, ini sudah cukup untuk memulakan kerja saya dengan minda dan badan yang bertenaga. Bawah adalah cara-cara saya mengambil sarapan dengan kombinasikan dengan susu Dutch Lady.

Day 1
 Sarapan tempatan iaitu bihun goreng disulami dengan susu Dutch Lady

Day 2
kombinasi oat dengan susu yang kaya dengan protein iaitu susu dutch lady mampu membekalkan tenaga dan nutrien secukupnya kepada badan dan minda.

Day 3
walaupun sarapan ini tampak simple..kombinasi susu dutch lady dan biskut cheese ini mampu membekalkan tenaga dan nutrien yang penting kepada badan dan minda saya

Day 4
Nampak biasa biasa sahaja breakfast ini.. Tapi jangan tengok pada luaran sahaja. Ini kerana breakfast ini mampu membekalkan hampir semua nutrien yang penting kepada badan dan minda saya..Kek pisang mengandungi karbohidrat dan serat. Susu dutch lady mengandungi protein. Susu dutch ladylah yang memainkan peranan utama sebagai pelengkap sarapan saya kerana sangat kaya dengan protein.

Bila dah tekak orang tempatan, sarapan pagi wajib makan nasi lemak. Tapi masih boleh sesuai bersarapan bersama-sama susu dutch lady bagi membekalkan protein dan tenaga yang secukupnya kepada minda dan badan.. Jadi jangan lupa minum susu Dutch Lady yang kaya dengan protein ini, walau apapun sarapan yang kita makan..


Kenapa Susu Dutch Lady mampu membantu memberikan sarapan yang baik kepada kita? Ini kerana sudah semestinya susu dutch lady kaya dengan protein dan kalsium. Protein amat penting untuk membantu membina dan memperbaiki tisu.

Kalsium pula merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak, dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif. Nutrien-nutrien lain adalah Vitamin A, Vitamin B2 dan Vitamin D.

Jadi tak perlu risau jika rasa tidak sempat mendapatkan sarapan yang baik atas kesibukkan kerja. Hanya pastikan stok Susu Dutch Lady sentiasa ada, dan walau hanya dengan biskut tawar, sudah cukup memberikan tenaga yang cukup untuk badan dan minda.



Buat penggemar Susu Dutch Lady, rebutlah peluang untuk memenangi peraduan yang dianjurkan oleh dutch lady..hadiahnya sangat lumayan iaitu percutian yang bernilai lebih daripada RM35,000..
Untuk maklumat lanjut, boleh layari di https://www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk

Cepat-cepat sertai peraduan anjuran Dutch Lady ini sebelum tamat pada 9 November 2018. Mana tahu ada rezei memang hadiah percutian.

Share this:

,

CONVERSATION

9 comments:

  1. Rabia pun suka minum susu ducth lady ni.Tapi suka yg perisa coklat tu

    ReplyDelete
  2. sedap kan susu dutch lady ni.. dekat rumah ekin ni berkotak-kotak ada susu dutch lady ni.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Suka Dutch Lady Full Cream dan Low Fat, sedap!

    ReplyDelete
  4. suka susu coklat dutch lady..sedap..bgus sarapan dengan susu, bertenaga je

    ReplyDelete
  5. susu kegemaran Sha dan anak-anak nihh...memang betul..kita tak boleh nak skip sarapan dalam pola pemakanan harian kita kan..

    ReplyDelete
  6. Sentiasa ada stok susu dutchlady di rumah. Anak2 suka makan coco crunch dgn susu dutch lady full cream. Sy pula suka campurkan susu low fat dutchlady dengan oat granola. Sedap..

    Cara Kurangkan Sakit Tumit Tanpa Painkiller

    ReplyDelete
  7. Dutch lady mmg favourite. Lg2 anak suka sgt minum.

    ReplyDelete
  8. yeszaa.. suka susu dutch lady pure farm. setiap hari suami breakfast dgn oat, shu hanya susu saja dah cukup kenyang sampai ke lunch.

    xsempat nak join. huhu

    ReplyDelete