Pons Extra Virgin Olive Oil │ Minyak Zaitun Dijamin Tulen Dan Berkualiti Tinggi

Khasiat Minyak Zaitun sudah lama telah dibuktikan secara kajian saintifik.  Dengan pengambilan minyak zaitun, tubuh badan kita akan memperolehi pelbagai kebaikan. Oleh sebab itulah saya  sentiasa memastikan ada pengambilan minyak zaitun dalam hidup saya.

Tapi baru-baru ini saya dapat tahu cara pemilihan minyak zaitun yang saya lakukan selama ini adalah SALAH. Yea Salah. Sebab apa saya cakap salah.




Pertama saya pernah mengambil minyak zaitun dalam botol warna cerah. Kedua dahlah botol cerah, material botol minyak zaitun adalah plastik. Dua-dua ini adalah antara Big No No untuk pemilihan minyak zaitun berkualiti. Saya ulang lagi sekali 'BIG NO NO'. Aduhai minyak zaitun yang saya ambil selama ini adalah tidak berkualiti rupa-rupanya.

Terima kasih kepada Al Masoud Trading kerana telah mengongsikan maklumat yang betul dan tepat mengenai cara mengetahui minyak Zaitun tulen dan berkualiti. Al Masoud menyarankan saya mengambil Pons Extra Virgin Olive Oil kerana memenuhi ciri-ciri dan kriteria minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi.

Cik Lila dari Al Masoud Trading menerangkan kenapa Pon Extra Virgin Olive Oil memenuhi spesifikasi minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi

Sebelum saya kongsikan cara pemilihan minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi, biar saya cerita serba ringkas Siapakah Al Masoud Trading.

Al Masoud Trading adalah pengimport dan pengedar minyak zaitun secara terus daripada negara pengeluar minyak zaitun.  Bila saya cakap saya secara terus maknanya mereka tidak akan melakukan pembotolan semula dan apa-apa perkara seumpamanya.

 Antara Produk-produk yang dijual di Al Masoud Trading

Seis Olive Oil tasting turut disediakan

Macam mana mereka dapat dari pengeluar, keadaan yang samalah akan dijual oleh mereka. Kenapa tidak melakukan pembotolan semula. Saya akan terangkan di bawah nanti.

Habis mengenai Al Masoud Trading. Saya nak ceritakan mengenai PONS Extra Virgin Olive Oil. PONS adalah salah satu Jenama Produk Minyak Zaitun Premium Extra Virgin. PONS adalah dari Syarikat Pengeluar Minyak Zaitun Terbesar di Spain.



Kenapa PONS Extra Virgin Olive Oil memenuhi ciri-ciri minyak zaitun tulen dan berkualiti. Ini kerana PONS Extra Virgin Olive Oil :

Pertama:  Pembotolan untuk minyak Zaitun adalah di dalam botol kaca gelap atau aluminium. Botol berwarna cerah tidak sesuai untuk minyak zaitun kerana kandungan khasiat akan hilang disebabkan oleh Proses Photo Oxidation kerana terdedah cahaya UV. Manakala botol plastik pula kandungan bahan kimia yang ada di dalam plastik akan bertindak balas dan bercampur dengan minyak zaitun.

Pilihan penggunaan Botol Aluminium yang dapat menyekat Cahaya 100% adalah pilihan Terbaik bagi Pembotolan Minyak Zaitun.

Pembotolan minyak zaitun untuk bayi mengunakan aluminium

Kalau jumpa minyak zaitun di dalam botol plastik atau botol warna cerah atau kedua-duanya, haaa tahu dahlah memang tak berkualiti lah minyak zaitun tu.

Satu lagi minyak zaitun dalam softgel dan kapsul juga tidak sesuai. Ini kerana kandungan khasiat minyak zaitun  berkurang disebabkan oleh oxidation semasa proses memasukkan minyak ke dalam kapsul/softgel

Kedua: Tiada pembotolan semula  dilakukan oleh pengedar. Jika pembungkusan semula ada dilakukan, khasiat minyak zaitun akan berkurang.

Ketiga: Dibotolkan dengan teknik yang betul iaitu Nitrogen Injection menggunakan Botol Kaca Hijau Anti Ultra Violet. Penggunaan Gas Nitrogen adalah untuk mengekalkan kandungan khasiat minyak zaitun.

Keempat: Telah diiktiraf oleh badan-badan di dalam dan juga luar negara. Antaranya ialah Pensijilan Halal oleh Badan Diiktiraf JAKIM, Pengiktirafan Organic EU dan USDA Organic dan Pensijilan Standard ISO, Kosher dan EcoCert dari Badan Pengiktirafan Dunia..

Lain-lain ciri:

First Cold Pressed.

Dari Beberapa Jenis Pokok Zaitun Terpilih.

Dengan Kandungan Acidity kurang dari 0.25%.
.
Di Proses Secara Traditional menggunakan Batu Giling..

Memang sudah tak boleh disangkal dan dinafikan lagi akan ketulenan dan Kualiti Pons Extra Virgin Olive Oil.

Apabila kita mengambil Pons Extra Virgin Olive Oil yang tulen dan berkualiti tinggi, badan kita akan memperolehi banyak kebaikkan iaitu:

1. Kaya Dengan Antioksidan Mampu Mengurangkan Risiko Diserang Penyakit-Penyakit Kronik

2. Menyelesaikan masalah cacing dan parasit dalam perut. Haa ini bagus. Anak yang susah nak makan ubat cacing boleh gantikan dengan minyak zaitun. Letak sahaja sedikit minyak zaitun pada nasi or etc, beri anak makan, case closed untuk nyah cacing tahunan anak.

3. Mampu membantu mendapatkan berat badan yang diidamkan

4. Membantu mengatasi masalah sembelit

5. Banyak lagi. Boleh layari di FB Minyak Zaitun & Olive Oil untuk mengetahui kebaikan yang lain.

 Maklumat Pemakanan Pons Extra Virgin Olive Oil Tradisional

 Maklumat Pemakanan Pons Extra Virgin Olive Oil for Babies

Pengambilan minyak zaitun ada pelbagai cara. Antaranya adalah:

Cara Pertama: Minum satu sudu makan, sebelum sarapan pagi dan satu suduk makan sebelum tidur malam, ketika perut kosong. Jangan minum air selama tiga minit selepas minum minyak zaitun.

Cara Kedua: Campurkan ke dalam makanan. Tapi campurkan ke dalam makanan yang sudah siap dimasak. Bukan ketika masak atau digunakan sebagai minyak masak. Kalau tidak, kualiti minyak zaitun akan berkurang. Nak senang guna sebagai dressing di dalam salad/sayur-sayuran /makanan lain.

Cara Ketiga: Dinikmati dengan roti untuk mengantikan butter.

Cara keempat: Kalau taknak consume minyak zaitun, sapukanlah minyak zaitun di kulit serta mana-mana bahagian tubuh badan. Minyak zaitun mampu menghilangkan kesan parut dan kekeringan kulit, masalah eczema, radang kulit, masalah sendi dan lutut  serta melebatkan dan menghitamkan rambut.

Dengan memilih untuk mengambil Pons Extra Virgin Olive Oil,  saya tidak lagi ada masalah tersalah pilih minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi 

Harga sebotol dari RM25.00 sahaja.  Cepat-cepat dapatkan Pons Extra Virgin Olive Oil kerana kualiti nya yang tinggi dan ketulenannya mampu memberikan banyak kebaikkan kepada tubuh badan kita.

Nak tahu lebih lanjut, boleh hubungi di:

WEBSITE
http://almasoudtrd.blogspot.com/

FACEBOOK :
https://www.facebook.com/almasoudtrading/

EMAIL :
sales@almasoud.com.my

TELEPHONE : +603 5524 5570
FAX : +603 5524 5570
MOBILE : +6013 683 5570

ADDRESS:
NO. G-33A, BLOCK 5, LAMAN SERI BUSINESS PARK
PERSIARAN SUKAN, SECTION13
40100 SHAH ALAM, SELANGOR D.E.
MALAYSIA

Share this:

CONVERSATION

21 comments:

  1. Smpaikan warna botol pun main peranan utk kualiti minyak rupanya... Fuhh... Teliti btul dia jaga kualiti produk...

    ReplyDelete
  2. Bagus la ada juga untuk anak-anak mencuba produk minyak Zaitun.

    ReplyDelete
  3. Good info Radhia.. selama ni Dura pun main beli mana yg murah aje huhu

    ReplyDelete
  4. Oooo... Baru tahu macam mana nak beli minyak zaitun ni. Sebelum ni main beli je... Thanks for sharing...

    ReplyDelete
  5. Sangat berpuashati sbb julia pengguna olive oil pons juga tau radhia.

    ReplyDelete
  6. Byk dah tgk org review.. Semua ckp bagus

    ReplyDelete
  7. ehh! ramai cakap produk ni bagus.. Tengoklahh dati segi packaging pun memainkan peranan penting.. boleh try ni ..

    ReplyDelete
  8. Guna jugak PONS ni, bagus untuk kesihatan dan kulit.

    ReplyDelete
  9. Fiza pun guna myk zaitun utk masak makanan anak. brand pons ni first time dgr

    ReplyDelete
  10. Oooo... baru Mrs. A tahu selalu beli yang Gin..ra punya tu.

    ReplyDelete
  11. kena pandai pilih minyak zaitun yang berkualiti ... K.sal pun tgh consume...best sgt sebab badan rasa ringan masa tengah preggy ni

    ReplyDelete
  12. mmg wajib ada olive oil kt umah.Next shopping kna amik brand ni la pula. Thanks info .. baru tau gak ni

    ReplyDelete
  13. Bestnya , dua tiga kali dah bace review psl ponds , macam nak kena beli je

    ReplyDelete
  14. Dulu was-was nak beli minyak zaitun kat pasaraya. Sekarang dah jumpa yang serasi.. PONS memang terbaik. Rasa dan bau dia tak sekuat/setengik jenama lain..mudah nak telan.

    ReplyDelete
  15. Baru tahu.. Sha pernah ambil yang bentuk softgel tu.. Nampaknya kena tukar cara pengambilan.. TQ share Radhia..

    ReplyDelete
  16. alorhh comelnya packaging olive oil pons ni. geram pulak tgok

    ReplyDelete
  17. Minyak zaitun byk khasiat. Comel pulak botol dia

    ReplyDelete
  18. Ohh..bru tau.tq share.bole try pons ni nti

    ReplyDelete
  19. Mak saya pon dok guna minyak zaitun. .
    Mcm bagus ja brands nu. Kot nnt bole try plak

    ReplyDelete
  20. ramai dah review pasal produk ni..memang nak kena cari ni..minyak zaitun memng bagus digunakan

    ReplyDelete