Nature Holiday At Templer Park Rainforest Retreat│Was How Godiks Family Kicked Off Year 2019 Part 2

Lepas makan, boleh lepak-lepak sambil menikmati angin malam. Tapi saya tak dapat nak join geng muda. Saya ni konservatif sedikit. Prefer duduk dalam bilik bila dah ada anak terutamanya ada anak kecil. Avoid berada di outdoor bila waktu malam.





Yang bestnya Villa ni ada balkoni yang menghadap permandangan bukit. Di Kitchen pun boleh menikmati permandangan bukit. Pagi-pagi breakfast sambil menghadap permandangan bukit dan hutan. Fuhhhh. dah boleh jadi stress theraphy



Facility yang lain ada di situ ada sauna, trampoline dan ada yang Dak Zafran suka iaitu swimming pool. Memang dua-dua hari kerja main air sahajalah Dak Zafrannyer.

Sauna









Tempat ni memang banyak nyamuk. Tapi kurang kena gigit sebab dah disediakan dengan ubat nyamuk yang sangat mencukupi. Setiap sudut pasang ubat nyamuk. Tak adalah time BBQ kena gigit nyamuk. Kalau dah di dalam bilik, tak risau dah kena gigit nyamuk. Sebab tak ada nyamuk di dalam bilik.



Satu lagi kalau dah nama bersebelahan dengan hutan, memang akan menerimalah kunjungan sekawan monyet. Tu ada signage jangan beri makanan kepada monyet.Sebab once beri, monyet akan menjadi lagi aggresive meminta. So better jangan layan. Monyet pun tak kan berani nak pergi dekat dekat sebab ada letak dua patung harimau. Eh walaupun takat patung berkesan tau. Monyet tak berani nak datang dekat.

Ni la patung rimau yang digunakan untuk menakutkan cik nyet (monyet)


Sebelum check out, kitaorang bergambar satu sekeluarga di sekitar Templer Park Rainforest Retreat. Owner TPRR iaitu Mr Han tolong ambilkan gambar. Servis dari beliau sangat tiptop.


Owner TPRR, Mr Han

Mus cakap wajib datang sini setiap lima tahun sebab best sangat. Saya sangat bersetuju dengan kata-kata Mus ni. Walaupun rate agak pricey tetapi still sangat berbaloi untuk bercuti di Templer Park Rainforest Retreat.

Back Reading to Nature Holiday At Templer Park Rainforest Retreat│Was How Godiks Family Kicked Off Year 2019 Part 1

Share this:

,

CONVERSATION

6 comments:

  1. bestnya tmpat ni..cantik..:)

    ReplyDelete
  2. kalau buat retreat opis pun bgs tempat ni... nampak selesa sgt

    ReplyDelete
  3. Zafran taknak keluar kolam😂

    ReplyDelete
  4. tempat ni memang mest untuk jungle retreat, nyaman dan boleh relax kan otak

    ReplyDelete
  5. Nampak sedapnya menu bbq tu

    ReplyDelete
  6. permisi min numpang share ya :)
    bosan tidak tahu mesti mengerjakan apa ^^
    daripada begong saja, ayo segera bergabung dengan kami di
    F*A*N*S*P*O*K*E*R cara bermainnya gampang kok hanya dengan minimal deposit 10.000
    ayo tunggu apa lagi buruan daftar di agen kami ^^

    ReplyDelete