Aaima Birthday Party

A Throwback Story

 
Presenting Birthday Girl, Aaima Tasneem

Aaima dah umur setahun dah. Lorrr..Besar dah anak Makchik saya sorang ni. Padahal baru jea rasa Makchik tinggal dengan kitaorang dulu. Sekarang bukan setakat dah kahwin, dah ada anak umur setahun dah.
Birthday Aaima yang first ini disambut dengan meriahnya. Semua keluarga Zainun gather di rumah Makchik.  Event ni start dengan Majlis Doa Selamat & seterusnya birthday party pada petangnya. Makchik punya main objective untuk event ini adalah untuk mengembirakan semua orang especially children. So, Makchik tempah yang banyak berkaitan dengan children seperti candy buffet with chocolate fountain cum photobooth corner, satu peti aiskrim milo( memang makan sampai kembung perut) & clown show. Untuk Mak & Bapak budak pulak, disajikan dengan kambing golek, otak-otak, satar, cendol (my favourite), Nasi Arab (paling sedap), lauk-pauk, laksa & kuih-muih. Kerja kami semua asyik makan dari tengahari sampai ke petang.

 
 Selfie dulu sebelum event bermula

 
Ahli baru keluarga Zainun. Bukan Kimchi, Aqil Zafran yea.

 Zainun's

Tengah bedal otak-otak, satar & kambing


Not ready

Ready already..:)

Clown Show

Nabil disuruh joget oleh clown tu

Didi with the clown

 
Mama & Papa boleh bersuka ria sebabnya...

 
Zafran tengah tido. Nasib baik ada rocker Makchik untuk tidurkan Zafran. Zafran dibedung oleh Onyang sebab asyik terkejut jea time tidur. Kain lampin pun jadila. Tapi last-last tangan terkeluar jugak.

Zainun's family with birthday girl

 
Zainun's with Birthday Girl Family

Thanks, Makchik & Pakchik sebab organize birthday party yang super duper best ni. Makanan semuanya sedap-sedap. Clown show very entertaining. Siap ada buat game untuk budak-budak. Wakil Keluarga Zainun ada menang musical chair game iaitu Nafis (tempat kedua). Kitaorang pulak duk makan sampai tak perlu makan malam kat rumah dah.Begitu lama rasa kenyang..hehe. Satu lagi, birthday gown Aaima sangat cantik. :)

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment