CMC Iftar at Kelab Darul Ehsan, Ampang

CMC Iftar adalah aktiviti wajib anak-beranak Che Minah especially for those yang bermastautin di area pantai barat Malaysia. (Ambik ko bermastautin tu)..Setiap tahun ayahsu akan book tempat berbuka. Tahun ini tempat berbuka CMC adalah di Kelab Darul Ehsan, Ampang.

Di situ Ada banyak sangat booth makanan. Terasa rambang mata nak pilih makanan. Saya pulak baru lepas berbuka di Kelab Saujana Utama yang tak banyak pilihan makanan. Nak kena beratur lagi. Terasala berbeza biLa berbuka di KDE. Tapi kenala dengan harga. Yang KSU just RM35/pax, KDE pulak RM50/pax. Bila dah rambang mata, saya ambik yang rare dulu iaitu spaghetti carbonara & ABC, nasi+ikan lemon+ayam percik+sotong goring tepung+telur bungkus yang tak berapa nak bungkus+daging gulai(Masak ape ntah).  
  
Macam pelik, tak adala rare sangat pun apa yang saya ambik. Tapi memang betul pun, bagi saya antara semua makanan yang ada, itula paling rare. Yang lain dah biasa makan iaitu mee kari, rojak, tempura yang tak ada seafood, roti canai, sup tulang,apam balik, puding roti, kuih-muih tempatan & buah. Adala satu lagi yang rare iaitu kambing bakar. Saya tak ambik time tu sebab ramai sangat beratur di booth tu.

Makanannya tak banyak yang rare,kenala dengan harga. Kalau nak rare sangat kenala bebuka di 4 star hotel yang charge not below than RM100/pax. Nak ke keluar duit sebanyak tu. Iftar di KDE ni pun ditanggung oleh tabung CMC. Bersyukur ajeala..Huhu..

Suasana di KDE pada waktu malam 

Masa ni baru sampai. 

Antara juadah berbuka di KDE

Kambing bakar

Naim nak apa tu, pandang mamanya macamtu

Zafran with his grandma n Tokli

Family photo sat walaupun mulut tengah penuh

Gediks

Erkkkk...

Dah nak balik

CMC Solat berjemaah

Dak Zafran with his uncle Naim

CMC Pantai Barat

Selepas berbuka & solat Maghrib di KDE, solat isyak, hajat, terawih, witir di rumah Ayahhar di BatuCaves(his second house).  Sebelum majlis CMC bersurai, morah dengan roti bom & sekaya. Tahun depan, CMC Iftar di mana pulak. Bangi Golf Resort,perhaps..









Share this:

, ,

CONVERSATION

2 comments:

  1. suka singgah your blog, byk gambar;)

    ReplyDelete
  2. Saya ni malas nak karang ayat. lebih suka letak gambar..hehe @aeinna Musa

    ReplyDelete