2015 ALH Jom Raya Celebration Event

For this year ALH Raya Event, I was selected to be one of committee & also emcee. Emcee tuuuu. Rasa lawak pun ada. Ni first time in my life, kena jadi emcee. Yeala bakat MC tak tersemat dalam diri, tu tak pernah kena & terpilih jadi MC, dari zaman sekolah sampaila sekarang. Pernah jea disuruh, tapi tak mau. Dulu confident level sangat low.  La ni, barula ada keberanian untuk jadi MC.  Sepatutnya dah orang yang dipilih untuk tugas tu sebab saya dah pun committee. Tapi disebabkan ada perkara yang tak dapat dielakkan, saya dengan rela hati menerima tugas tersebut. Hehew.  Ala event kecik jea, and then event ni just among ALH Staff & auditors jea. Tak banyak sangat pun nak kena bercakap. Just kena bagi opening speech & then kena announce  tiga pemenang untuk Best Raya Outfit Contest. Tue jeala tugas MC untuk event tu.


Orang kiri & kanan event, Hawa & Lina..hehe

Seorang lagi committee yang dipilih oleh CL ialah Kak pidah, merangkap head of committee. Kitaorang cuma diberi masa dua minggu sahaja untuk buat preparation. Nasib baik semuanya berjalan lancar dari makanan hinggalah venue. Venue setakat di cafeteria and kena deco, so tak adala susah mana. Venue deco leady by Qema & also assist by Hawa. Untuk makanan yang heavy seperti Nasi Impit, Kuah kacang ayam, Rendang ayam , nasi goreng cina, air oren & teh o, order yang catering punya & siap boleh delivery. Untuk sate & lemang beli di kedai. Last but least, untuk lima jenis dessert, mintak staff prepare.  Lina bawak roti jala, pudding prepared by Ana, Cake by Watie, Ice-cream by yin wey, fruits by Su Yee & Cheese Tart by Kak Pidah. Chocolate sponsored by MekNa.

Head of Committee, Kak Pidah..

Head of Deco, Qema

Dessert Corner gitewwww..

Meriah ngan dessert


Some of ALH Girlsss

Sayala tu yang tengah bagi opening speech. Ntah dioarang paham ke dok apa aku cakap tu.

Muka serius tak boleh bla.. 


Start dah makan

Dioarng godam sate dulu. Sate sedap & lembut gilosss. Murah pulak tu. RM0.60 jea satu cucuk..kau hadooo..heh heh heh..

Niela insan-insan bertuah yang dipilih oleh CL untuk handle event ni..hehew.

ALH Men

Tengah tuela CL.. orang kuat HR

Semua sibuk menikmati juadah

Yang ni sibuk bergambo. Makanan pun tak sentuh lagi.

Best Raya Outfit Contest actually was a last minute plan. Pada pagi hari kejadian, baru keluar idea nak buat contest ni. Purpose contest ni nak appreciate staff(exclude committees) yang mengenakan pakaian ikut tema event. Pemenang dipilih oleh CFO, Irine. Pemenang pertama adalah Safwan sebab dia sorang yang pakai baju melayu lengkap dengan sampin. Yang kedua adalah Isaac sebab pakai jubah. Ketiga adalah Vallerie. Pakai baju kurung pink dengan lengan tangan bersulam.

 3rd Prize Winner

2nd Prize Winner
]
1st Prize Winner

Best Raya Outfit Contest Winners

Antara staff yang mengenakan pakaian ikut tema event. 

R&D Team. 

Bergambar di di tepi pelita & bunga lavender Ms. Fong dengan posing ala-ala group nasyid/Ustazah 

Hilang dah posing Ustazah..hehe

Semua berpuas hati dengan event that organize by both of us & also dibantu oleh staff lain. Just ada few comments sahaja. Salah satunya, makanan tak ada sayur/salads. Betul-betul punya juadah Raya memang tak ada sayur. Kalau ada sayur pun, dalam kuah lontong. Tak adala pulak order lontong untuk event ni. Tapi still ada sayur iaitu sate punya timun & bawang. Just tak banyak ajeala. Tak apa, lepas ni kalau terpilih lagi jadi committee, akan take note on this thing. But overall, semua  enjoy with this event. #selesaisudah

Share this:

, , ,

CONVERSATION

3 comments:

  1. tahniah dapat jadi MC. hehehe mesti seronok dapat berkomunikasi dengan semua yang hadir,kan?

    ReplyDelete
  2. @memang seronok..tapi cuak jugakla...nasib baik tak berpeluh jea time tu..hik hik.. Azlinda Azman

    ReplyDelete