Misi Kempiskan Perut Kimchi Dengan Tawan Puncak Bukit Gasing, Petaling Jaya

Perut Kimchinya dah nun ke hadapan. So, kenalah usahakan untuk  kebelakangkan pulak dengan hiking di Bukit Gasing,PJ. Ahaks. Dapatla sangat nak kempiskan perutnya kalau setakat sekali sekala panjat bukit. Tak apala, tak dapat kempiskan perut pun, dapat tingkatkan stamina and kuatkan jantung kitaorang berdua pun jadila.

Actually hiking kali ni adalah first hiking sejak kitaorang berdua kahwin. Last sekali hiking berdua di Bukit Broga. Time tu belum kahwin lagi. Punyala lama dah kan. Biasala dah kahwin masa terlampau terhad(alasan jeakan), so tak berkesempatan untuk meluangkan masa untuk hiking (ayat poyo.haha)


Tahap extreme Bukit Gasing just 1/4 daripada Bukit Broga sahaja. Just hiking 15-20 minutes, dah boleh sampai puncak. Untuk beginner hiker atau yang dah lama tinggalkan aktiviti hiking, boleh jadikan Bukit Gasing sebagai tempat untuk bina fitness dalam badan. Bila badan dah fit & dah boleh tawan puncak bukit Gasing dengan senangnya, bolehla hiking next level extreme punya bukit iaitu Bukit Broga. 


Baru lepas hiking. Tudung pun dah basah dengan peluh. (Peluh tu tandanya sihat. Not geli & also not najis yea)

Kat puncak Bukit Gasing

Muka kepenatan

Permandangan dari atas puncak Bukit Gasing

Kimchi bersms di Menara Peninjau

Nak jadikan hiking sebagai aktiviti rutin mingguan memang susah. Sebabnya di area Saujana tak ada bukit yang berdekatan yang boleh untuk hiking. Just ada di PJ sahaja. Kalau balik PJ bolehlah nak hiking di Bukit Gasing. Tapi balik PJ pun bukannya kerap sangat. So, aktiviti rutin yang menyihatkan boleh buat, just jogging di Trek Taman Pristana ajeala. Trek ni berdekatan dengan Saujana jea. Tak apala, buatlah aktiviti riadah apapun. Asalkan aktiviti riadah ni dapat menyihatkan badan & menjauhkan diri daripada pelbagai jenis penyakit. Yang penting kena konsisten.

Share this:

,

CONVERSATION

6 comments: