CMC Iftar At Aquarium Coffee House, Nexus Regency Suites


Aktiviti wajib CMC setiap tahun, CMC Iftar. Tahun ni CMC memilih untuk berkumpul dan iftar di Aquarium Coffee House, Nexus Regency Suites. Aquarium tu. Nama macam gah kan. Makan di situ sambil menikmati permandangan aquarium macam di Aquaria KLCC ke. Ataupun Coffee House tu berbumbungkan aquarium ke, yang kita boleh merasai pengalaman ikan-ikan berenang di atas kita semasa menikmati makanan? Imaginasi tak boleh tahan kan. Bila dah sampai di situ, tengok just ada satu aquarium yang ada seekor ikan yu sahaja. Haha. Okla tu. Kenala dengan harga RM49/pax. Tak bolehlah expect too much. Kalau nak view seperti di Aquaria KLCC, tak dapatlah harga below RM50/pax.

Nampak macam tamak ambik makanan sampai penuh meja. Jangan tak percaya, habis tau semuanya kitaorang makan.Tapi yang tak sedap likes cendol & bingka, tak mampu nak habiskan.hehe

Makanan untuk Iftar buffet di situ, katanya ada 100 jenis makanan. Yeala, puding sahaja ada 10 jenis. Satu warna dikira satu jenis. Air ada 5 jenis. Lauk-pauk semua jenis ada iaitu ketam, udang masak merah, daging black pepper, ayam masak kurma, ikan asam pedas , sayur campur & kambing golek pun ada. Di situ ada 10 jenis lagi. Then, variety kinds of kuih-muih, cakes, drinks, fruits, kerabu & sate, so jumlahnya 100 jenislah. Betulla tue, 100 jenis makanan. Ahaks.

 Pelbagai jenis lauk & sate

Kuih-muih

Kerabu, pecal & banyak lagi

Kambing bakar & 2 jenis sos

Komen untuk buffet meal, semua lauk rasanya sedap. Kambing bakar pun ok. Ada yang dapat part yang lembut. Dapat part yang liat pun ada jugak. Tapi sosnya not bad. Kuih-muih pun ok especially cream puff & semua jenis kek. Rasanya  sedap & teksturnya lembut. Just kuih bingka jea yang keras. Sate pun ok. Dagingnya lembut & kuah kacangnya pekat & rasanya not bad. Untuk air cendol, sorry to say, tak sedap langsung. Rasanya sangat pelik. Tak tahula kenapa tak sedap. Kimchi cakap sebab santannya. Maybe guna santan yang dah lama & rasa dah jadi lain. But overall bagi saya buffet meal di aquarium coffee house  saya boleh bagi 4 out of 5 bintang untuk  kategori  harga below Rm50/pax. Saya bagi banyak bintang sebab  out of 100 jenis makanan, just 4-5 makanan sahaja yang rasanya tak ok. Tapi kalau ada few makanan yang rasanya tak sedap untuk untuk kategori harga >RM80/pax seperti di Concorde, rate bintang boleh  jatuh ke tiga bintang. Harga semahal tu, makanan yang disajikan sepatutnya almost perfect & tak boleh ada yang rasa tak sedap. Yang paling penting tak boleh ada makanan yang rasa pelik.


CMC Clan

Didielo

Dak Zafran tengah tidur. Mama dapat berbuka dengan heaven nya

CMC

CMC

Qeefa The Photogenic Baby Girl. Melting tengok Qeefa pandai pandang kamera.

Bergambar di hadapan trademark coffee house ni, aquarium with a shark inside


Ikan yu di belakang tu

Tapi CMC Iftar tahun ini agak suram sedikit untuk Gediks Family. Sebabnya abah & mak tak join sekali. Sehari sebelum CMC Iftar ni, abah kena gout pulak. Langsung tak boleh berjalan. Baru sahaja recover daripada ulcer perut, kena gout pulak. Abah terpaksalah  berbuka di rumah sahaja. Mak temankan abah. Hope abah cepat sembuh & kembali cergas seperti masa sihat dahulu.


Wakil dari Godiks. Farid, Mak & Abah tak dapat join.

Share this:

, ,

CONVERSATION

3 comments: