Myself As A EHS Trainer In ALH

Bila dah kena incharge EHS (Environmental, Health & Safety)  jugak, training yang berkaitan dengan EHS  sayalah yang kena sediakan kepada semua ALH staff & workers.


Sebelum ni, semasa saya cuma pegang title Chemist, saya hanya provide training yang berkaitan dengan jobscope saya sahaja. Contohnya adalah Chemical Management, Chemical Spillage Drill & ICP testing.

 Chemical Management & Spillage Emergency Procedure Training


 Paham ke dok diaorang ni. Dahi berpeluh dah..

 Latihan untuk tindakan kecemasan jika berlaku pertumpahan bahan kimia

Haaa..betullah tu kena buat macamtu. Nasib baik pandai korang semua ni.

Start tahun ini, current title dah kena tambah “cum EHS”. Saya pulak satu-satunya certified first aider yang ada di ALH. Jadi lagi banyak training saya kena organize iaitu First Aid Awareness Training, PPE (Personal Protective Equipment) Training & Fire Drill. Semua training yang saya sebut ni, saya kena buat setiap tahun.

First Aid Training

 Tengah explain cara rawatan kebakaran dan melecur

buat-buat faham ajelah uolss

Ginilah keadaan bila company mengambil langkah untuk berjimat-cermat sementara tunggu ekonomi global betul-betul stabil (statement ni buat iolss rasa economist sangat. ahaks). Staff yang sama yang kena provide hampir semua training yang wajib buat di ALH. 

Tak apalah. Bagus untuk saya jugak bila selalu kena jadi trainer. Saya akan selalu bercakap di hadapan orang ramai walaupun hadapan orang ramai tu tak adalah ramai mana sebab staff yang ada ciput jea. Ahaks. Tapi still boleh menaikkan saya punya confident level & improve speech skills. Always think positive. hehe

Share this:

, ,

CONVERSATION

4 comments:

  1. Betul tu. Bila dh selalu ckp depan org lama2 kita akan jadi lebih yakin dan ucapan kita akan jadi lebih smooth.

    ReplyDelete
  2. Tahniah Radhia.. Bila selalu jadi trainer nie memang powerlah skil bercakap nanti.. Ohsem sangat..

    ReplyDelete
  3. yes...agreed "stay positive"

    walaupun ntah apa2 y kita cakap.ahaksss...

    ReplyDelete