Lunch At Nando's, Setia City Mall With Beloved Family

Hujung minggu datang lagi!!!

Kalau dah nama hujung minggu, tu maknanya operasi dapur dihentikan seketika sehingga notis yang baru dikeluarkan kelak.. seketika ajeala.. tak ada nya buat jangka masa yang lama.. kalau lama mau poket kopak.. kuikuikui



Since saya aka tukang masak, kimchi beri kuasa memilih tempat makan kepada saya.. Rasa nak makan macam Kenny Rogers.. tapi selalu sangat makan Kenny.



So saya pilih Nandos. Ala2 macam Kenny.  Konsepnya hampir sama iaitu ayam grill, ade side dish etc tapi of course banyak beza. Nandos ada banyak jenis sos iaitu Kimchi order set ayam(1/4) dan 2 side dish. Saya pula order Nandocas Choice iaitu Since side dish ada garlic roll, saya tambah order mushroom soup.

 Ni saya punya: A whole butterflied PERi-PERi chicken breast, topped with crunchy coleslaw and served on a toasted garlic roll.


Saya punya honest opinion lebih prefer kenny sebab sos nya rasa masam. Tak kisahlah jenis hot ke light mesti ada rasa masam. seasoning untuk ayam, kenny lebih sedap.

Garlic bread tak berapa nak crispy. Rasa Muak selepas beberapa gigitan.soup saya minta bungkuskan sebab tak habis. Tapi container dia guna jenis kertas. Bila dah kat rumah tengok soup dah absorb dalam kertas. Memang macam ini ke take away packaging untuk soup?

1/4 chicken with two side dish

Lepas ni kalau diberi pilihan kenny or nandos better pilih kenny.. dapat menikmati keenakkan makanan di kenny compare to nandos. No wonderlah kimchi tak pernah setuju makan di Nandos

Take turn enjut Dak Zafirah. Mama nak makan sekejap

Saya tahu jea Nandos macamtu rasanya. Kotlah sekarang ada kelainan pada sosnya. Tu nak cuba. Tapi sama lagi

Yang minat sos rasa macamtu of course akan pilih nandos. Tu sebab nandos setiasa dipenuhi dengan pelanggan sebab ada peminat rasa sos masam-masam macamtu.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

7 comments:

  1. Nandos ni zumal pernah cuba sekali jer rasa kalau ayam kedai depan rumah lagi best. Hehe...

    ReplyDelete
  2. sy penah rs ayam je. mkn kt situ x penah lg

    ReplyDelete
  3. Rasanya Dura pernah sekali je makan di Nandos.. tapi bila tengok pic ni, rasa macam teringin nau nak makan. huhu.

    ReplyDelete
  4. Sha memang tak pernah berjaya nak singgah Nandos nie.. encik suami tak berapa suka..

    ReplyDelete
  5. pernah cuba nandos ni, paling femes sos dia tu lah. kalau diberi pilihan memang shu prefer kenny lagi lah. heee

    ReplyDelete