Percutian Di Bandar Muar Part 1 │Jalan jalan di Taman Tanjung Emas & Makan Mee Bandung Muar

Ada pergi ke Muar haritu sebab menghadiri family occasion belah Kimchi. Tidur di Muar satu malam. Settle hal family yang tamat pada petang hari pertama, dah dapat luangkan masa untuk aktiviti sendiri pulak.

Since  separuh hari first day dah spend untuk hal family ni, tak dapat nak pergi berjalan banyak tempat sangat. Start explore bandar Muar pada malam. First time sampai Muar ni. Siap cari di internet tempat yang menarik di Muar untuk dilawati.

Mula-mula pergi jalan-jalan Taman Tanjung Emas. Taman adalah tempat beriadah yang terletak di tepi Sungai Muar. Sangat meriah dengan kunjungan orang ramai even dah waktu malam pun.






Macam-macam aktiviti boleh dilakukan di situ seperti main belon air, main remote control dan banyak lagi. Budak-budak duk main belon air. While orang dewasa cari port dan membawang sambil menikmati permandangan Sungai Muar dan lampu- lampu warna warni yang bergantungan di Taman ini.

 

Dah selesai jalan-jalan, cari port makan malam pulak. Cari di google makanan yang famous di Muar. Keluar Mee Bandung di carian. Pergi makan di Mee Bandung Central Tanjung Agas.



Mula-mula order Mee Bandung special. Special sebab ada udang galah. Lepas tu tiber orang kedai bagitau udang galah tak ada stok pulak. So tukar yang biasa.



Rasanya memang sedap. Kuahnya sangat pekat. Tak pedas dan rasa lemak lemak manis. Kena dengan tekak saya mee bandung Muar ni.



So, first day di Muar just dapat buat aktiviti beriadah di Taman Tanjung Emas dan food hunting Mee Bandung Muar.

Continue reading part 2 by clicking Percutian Di Bandar Muar Part 2 │ mengopi di 434 Kopi House Muar & Melawat Masjid Jamek Sultan Ibrahim

Share this:

,

CONVERSATION

6 comments:

  1. Kampung saya pun di Muar. Best jalan-jalan di Muar banyak tempat makan best!
    Rindu nak balik kampung.

    ReplyDelete
  2. Huhuu time pkp tgk post Ni terasa mcm mcm nak.nanges uwaa.. rindu Kampung halaman.. rindu Mee Bandung muo

    ReplyDelete
  3. Best dapat bercuti mcm ni..

    ReplyDelete
  4. in other words, one isn't gambling that the weather will cooperate with one's efforts, one isn't trying to make a sale, one isn't trying to build a site or a business,judi poker qq online

    ReplyDelete
  5. Thanks for sharing this quality information with us. I really enjoyed reading. Will surely going to share this URL with my friends. qqslot

    ReplyDelete