Cara Mudah Penjagaan Kulit Wajah Dari Berminyak Akibat Pengunaan Topeng Muka

Menjalani kehidupan dengan normal baru nie, seperti yang kita semua maklum SOP yang kita kena ikut adalah penjarakkan social, kerap basuh dan pemakaian penutup muka. Kena ikut SOP apabila berada di luar rumah.

Then jika ada bekerja di luar rumah, kenalah pakai penutup muka untuk tempoh yang agak lama setiap hari. Kadang-kadang sehingga lebih 10 jam. Tak boleh apa sehingga ada vaksin untuk Covid-19.


 

Pengunaan penutup muka untuk tempoh yang agak lama ni menjadikan kulit cepat berminyak dan end up jadi bermasalah. Kulit muka bermasalah ini isu besar tau sebab kulit muka adalah salah satu asset penting dalam diri seseorang.

Jangan risau tentang kulit berminyak dan bermasalah ini. Ada solusinya. Of course bukan dengan tidak memakai penutup mukalah. No no. Ini wajib. SOP kan. Solusinya adalah penjagaan kulit muka dengan pengunaan produk  Hansaegee Nature. 


 

Produk Hansaegee Nature merangkumi  Aloe AC Clean Bubble Cleanser, Aqua Whitening Cream dan Gold Nano CC Cream (Sunscreen). Yup hanya tiga produk sahaja. Tak banyak. Guna ketiga-tiga produk dengan cara dan steps yang betul, guarantee kulit wajah sihat walaupun pakai mask kerap dan juga tempoh yang lama. 



Cara dan turutan nak guna produk ni sangatlah mudah iaitu

Step 1: Cuci muka mengunakan Aloe AC Clean Bubble Cleanser

Fungsi & Kebaikkan: Cuci sehingga kotoran di liang kulit muka juga dibersihkan. Tapi pada masa yang sama kulit muka kekal lembut dan lembap.

Step 2: Kawal minyak dengan menyapu Aqua Whitening Cream pada kulit muka

Fungsi & Kebaikkan: Sebagai pelembap, pengawal minyak, water based dan mengandungi bahan kandungan yang mampu baiki kulit rosak akibat daripada sunburn.

Step 3: Last but not least, Melindungi kulit wajah dengan menyapu - Gold Nano CC Cream (Day cream -as Sunscreen, got SPF50+ PA+++, Balance Skin tone, Skin glowing not oily)

 


Baru tahu kan tak susah mana pun nak melindungi kulit wajah daripada berminyak dan bermasalah. Sesenang ABC jea. Even yang mengelat nak jaga muka sebab malas pun rasa senang dengan guna Hansaegee nie.

Meh saya cerita lebih details mengenai  bagaimana setiap produk mampu menjaga kulit wajah daripada berminyak dan bermasalah.

Untuk Aloe AC Clean Bubble Cleanser, cleanser ini mengandungi dua bahan utama iaitu Aloe Vera dan Tea Tree Leaf Oil. Kita semua tahu yang dua bahan ini mempunyai keistimewaan dan kebaikkan tersendiri untuk penjagaan kulit wajah. 

Aloe Vera bertindak sebagai pengawal minyak di wajah, membersihkan liang pori, melembabkan kulit wajah, melembutkan dan melegakan kulit sensitif. Manakala Tree Leaf Oil pula mampu membantu masalah kulit berjerawat, mengurangkan infeksi kepada kulit, memberi kelembutan, anti fungus dan melicinkan kulit wajah.


 

Kerana kedua-dua bahan utama inilah Aloe Ac Clean Bubble Cleanser mampu menlindungi kulit wajah daripada bermasalah kerana mampu:

1.    Mengatasi masalah kulit wajah berjerawat

2.    Membersihkan liang pori dengan lebih dalam.

3.    Merawat kulit wajah bermasalah

4.    Mengawal minyak pada permukaan kulit wajah

5.    Memberi kelembapan dan tidak mengeringkan kulit

 

Cara pengunaan Cleaser sangatlah senang dan bawah adalah cara step by step:

1. Tekan pemicit Aloe Ac Clean Cleanser ke tapak tangan mengikut berapa banyak yang diperlukan.

2. Pastikan tangan basah terlebih dahulu. Kemudian urut lembut ke wajah foam tadi mengikut urutan membulat.

3. Basuh muka sehingga bersih


 

Cerita mengenai produk yang seterusnya adalah Aqua Whitening Cream. Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream mampu menyihatkan kulit dari sunburn dan kemerahan akibat daripada terdedah pada cuaca terik. Produk keluaran korea ini adalah water base dan sebab itulah mampu memberi kelembapan pada kulit wajah selepas terhidrasi akibat terdedah cahaya matahari. Even sunburn pun boleh hilang dengan pemakaian krim ini


 

Saya ada mengunakan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream. Memang best cream ni.  Saya suka selepas sapu krim ni pada kulit wajah saya, rasa sangat ringan dan tak ada rasa melekit langsung. Saya paling anti pakai krim yang akan ada rasa lekit-lekit. Lagi anti kalau ada rasa gatal. Kalau ada rasa lekit dan gatal, terus banned krim tu. Tapi tidak pada Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream. Krim ini tidak akan ada efek lekit-lekit kerana mampu mengawal lebihan minyak dan sebum pada kulit.

Memang banyaklah kelebihan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream. Sebab itu saya fall in love dengan krim ini kerana saya tidak lagi berhadapan dengan masalah kulit kering dan mengelupas akibat dari sunburn. Jadi, nak berjalan lama mana pun bawah cahaya matahari, tak ada hal lah. Nak baca full review saya mengenai Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream, boleh baca dengan klik SINI.

Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream mampu memberikan pelbagai fungsi yang baik untuk kulit wajah kerana diperbuat oleh bahan-bahan semula jadi iaitu:

Camellia Japonica Seed Oil: Non-comedogenic, tidak menyumbat liang pori wajah dan mengurangkan penghasilan jerawat. Ia juga membantu kulit pulih selepas sunburn ataupun kemerahan Membantu untuk ‘lock’ pelembap di dalam kulit kita.

Niacinamide (juga dikenali sebagai Vitamin B3) : Membantu memperbaiki tona kulit wajah supaya lebih sekata. Memebantu  mencerah, membersih dan menegangkan kulit. Mengembalikan dan menstabilkan tahap kelembapan dalam kulit dan membuat kulit yang lebih jelas berseri.

Paling penting Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream bebas daripada bahan-bahan merbahaya iaitu Paraben, Sulphate dan juga alcohol. Bahan-bahan ini wajib ada di produk-produk krim muka sebab mampu memberi efek yang cepat. Tapi untuk long term memang habislah kulit wajah sebab bahan kimia yang merbahaya dan terlarang kan. Tapi Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream tak perlu guna bahan-bahan kimia untuk memberi kesan yang baik dan cepat pada kulit wajah. Formulasi bahan-bahan semulajadi yang terkandung dalam Nature Aqua Whitening Cream memberikan keberkesanan yang baik. Hebat kan team R&D Hansaegee ni.

Bahan semula jadi lain yang turut ada dalam cream ini adalah Water, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Glycerin, Pinus densiflora leaf extract, Sodium chloride, Angelica acutiloba root extract, Cnidium officinale root extract, Paeonia albiflora root extract, Rehmannia chinensis root extract, Prunus armeniaca (Apricot) kernel oil, Betaine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, DMDM Hydantoin, Perfume, Gardenia florida fruit extract.

Cara mengunakan krim ini tersangatlah mudah. Boleh tengok bawah cara saya mengunakan Hansaegee Nature  Aqua Whitening Cream step by step.

 

1.           Selepas membersihkan kulit, sapukan toner pada kulit wajah anda

2.           Calitkan Hansaegee Nature  Aqua Whitening Cream pada dahi, kedua belah pipi, hidung & dahu dan urut lembut. Krimnya sangat smooth dan baunya sangat harum.

3.           Akan ada ‘water drop’ akan terhasil sedikit demi sedikit. Rupa ‘water drop’ seperti dalam bulatan merah.

4.           tepuk lembut water drop ini supaya meresap dalam kulit wajah.

 

And but not least adalah Gold Nano CC Cream (Sunscreen). Gold Nano CC Cream mampu memberi perlindungan matahari kerana mengandungi SPF 50. Selain itu sunscreen ini juga membantu mengimbangi dan memperbaiki tona kulit secara semula jadi dan menjadikan kulit semakin licin dan tidak berminyak.


CC Cream ini mampu memberi banyak kebaikan kerana diperbuat daripada tiga bahan UTAMA iaitu

🌼“Mineral Water” – mengekalkan keseimbangan pH kulit serta meningkatkan keanjalan kulit

🌼“Ipomoea Hederacea Callus Culture Extract” - anti bakteria, melegakan kerengsaan kulit dan kulit bermasalah 

🌼“Nano Gold” – mencegah penuaan kulit, menghalang radiasi infrared dan mempunyai antioksida yang tinggi  

Bagi mereka yang suka memakai makeup, CC Cream boleh dijadikan sebagai makeup primer tanpa sebarang foundation. Warna makeup akan lebih menyerlah, cantik dan tahan lama jika dibandingkan anda tidak menggunakan CC Cream ni.

Yang suka mengenakan make up tipis-tipis atau simple pula, just pakai je CC Cream ni sebagai satu makeup base pun boleh. Still nampak natural and the same time flawless.


 

Berminat nak dapatkan semua produk ni, boleh order online sahaja. Senang kan nak nak beli produk ni lagi-lagi time musim Covid-19. Tak payah susah susah nak keluar shopping.

Just lawat di website Hansaegee Nature, dan order di situ. Tak perlu keluar shopping. WhatsApp Chat service & Live Chat service semuanya ada di website ini. Akan ada customer servive yang akan membantu menjawab segala pertanyaan dan memberikan nasihat berkenaan kulit wajah. Senang dan cepatkan.

Haa..Yang bestnya. Setiap pembelian Hansaegee Nature, dapat free gift. Beli apa-apa jenis produk, confirm dapat free gift. Free gift yang best best pulak tu. Tak percaya tengokla di gambar bawah. Tak pun visit website Hansaegee Nature.


 

Jadi jika berminat untuk mendapatkan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream  dan juga ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai Hansaegee (maklumat syarikat, cara pembelian dan lain-lain) , boleh layari di


 

Website: www.hansaegee.com/shop

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

Share this:

CONVERSATION

6 comments:

  1. Best semua produk hansaegee ni.. Nad sekrg pengguna setia produk dia. Whitening cream dan cc cream

    ReplyDelete
  2. Saya juga guna produk ni. Memang berkesan.

    ReplyDelete
  3. Bagus kan produk kalau ada aloe vera ni!

    ReplyDelete
  4. Produk ada aloe vera ni memang ok.

    ReplyDelete

  5. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000 rupiah :)
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa & E-Money
    - Telkomsel
    - GOPAY
    - Link AJA
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.IONPK.ME (k)
    add Whatshapp : +85515373217 x-)

    ReplyDelete